Vestergyllen 2012, en hard affære

image

God stemning før start…

Vestergyllen er etter mitt skjønn et av de fineste turrennene vi har, og det er ikke bare fordi jeg bor i Asker.
Løypa er, i motsetning til mange andre turrenn, full av både oppover og nedoverbakker. Oppoverbakker som er harde, og nedoverbakker som er morsomme å kjøre, uten at de er for krevende.
Vestergyllen er da også blitt et særdeles populært renn de seneste årene.

1650 påmeldte var kanskje litt i overkant?
Det var satt et tak på 2000 deltagere, men heldigvis var det «bare» 1650 påmeldte. nå kunne det virke som om det var litt i overkant av hva den smale veien til Solli kunne klare. Vi brukte vel ca en time fra Føyka til start, grunnet svak organisering, eller for mange deltagere. Starten ble da også utsatt en time, uten at det hadde så mye å si for selve rennet.

Mye snø
At det kom 40cm snø døgnet før rennet gjorde at mange var bekymret for forholdene. Det var selvsagt litt løst, og litt ekstra hardt, og en viss slinger i valsen, men ikke verre enn at de jeg snakket med var overrasket over at det var såpass gode forhold.
Personlig måtte jeg gå med bittesmå trinser, pga slurv i forberedelsene. Kan ikke si at jeg tenkte på de trinsene underveis. Alt i alt gode forhold!

8. plass i klassen
Forventningene til egen prestajon var ikke for store, ettersom jeg er midt i en tung treningsperiode, som forhåpentligvis ender med knallform i Holmenkollen skimaraton. Må defor si meg meget godt fornøyd med 8. plass av ca. 200 startende. Tiden burde nok vært noen minutter bedre. Følte at jeg gikk et OK løp, med en ganske tung periode fra 20-30km. Første 20 gikk utrolig lett, og siste 10 var også greit. Det er uansett ikke til å komme fra at siste 2 km opp til Vestlia er beinharde!

OBIK neste
Nå venter en knallhard treningsuke, før jeg slipper opp på treningen uken deretter.
Vi sees på OBIK på onsdag…

Her er link til Vestergyllen-økta
Vestergyllen 2012 av supercolumna på Garmin Connect – Detaljer.

image

 

Dagen ble avsluttet på skitur med neste generasjon skiløper.
Lysløpa på Dikemark er perfekt for formålet:)

image

Om TriKarfjell

Eivind Karfjell er en ung og fremadstormende gutt født i 1970. Bor i Asker, gift og har tre barn. Er en ivrig triathlet, skiløper, løper og sykkelrytter som er svært glad i å trene. Driver også et effektivt digitaltrykkeri, Peak Print AS, i Asker.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

