Kort langtur i Kjekstadmarka

image

Termometeret på smøreboden viste at det var fullt forsvarlig å dra ut på en tur med litt trøkk.

Kjekstadmarka er også fin
Jeg er i den heldige situasjonen at jeg kan ta på meg skiene på trappa, og velge om jeg vil tusle ut i Vestmarka eller Kjekstadmarka.
Som regel faller valget på Vestmarka, men i dag tok jeg turen inn i Kjekstadmarka. Planen var å gå en 2-timerstur med litt fart.
Kaldt var det, men ikke verre enn at jeg hadde god kontroll på astmaen.

Dårlig flyt
Kjekstadmarka er full av snåkneiker og brå svinger etc, noe som gjorde at jeg ikke hadde den helt store flyten. Klarte å holde pulsen stort sett i sone 3, men følelsen var ikke helt topp. Bra det fremdeles er en uke igjen til Marsjen!
Turen gikk fra Drengsrud, via lysløypa i Vardåsen og ned til Dikemark. Deretter opp til Blåfjellhytta, og ned til Ros-hytta, ned til Dikemark over Vardåsen og hjem til Drengsrud. En fin litt kort langtur.

Vestmarka neste
Tror jeg velger Vestmarka i morgen, for selv om det også er fint i Kjekstadmarka er nok Vestmarka favorittmarka mi!
I kveld avsluttes dagen med en ørliten styrkevedlikeholdsøkt:-)

image

Idyllisk på vei mot Blåfjellhytta

image

image

image

Servering på ROS-hytta, men ikke mange menneskene å se i kulda…

image

Om TriKarfjell

Eivind Karfjell er en ung og fremadstormende gutt født i 1970. Bor i Asker, gift og har tre barn. Er en ivrig triathlet, skiløper, løper og sykkelrytter som er svært glad i å trene. Driver også et effektivt digitaltrykkeri, Peak Print AS, i Asker.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

