Det som ikke dreper meg, gjør meg sterk

image

Da jeg ankom Solli i 07.30-draget var det fortsatt dunkelt belyst…

Lang og tung stakeøkt på skøyteski
I serien harde økter mot Vasaloppet, var det i dag klart for 4 timer staking på skøyteski, etterfulgt av en kort styrkeøkt. Ferden gikk fra Solli, og planen var å turnere Vestmarka uten å gå for mange tunge motbakker, noe som skulle vise seg lettere sagt enn gjort. Var usikker på om det i det hele tatt var gjennfomørbart å stake så lenge, i og med at stakegrunnlaget ikke er av det aller beste.

image

Allerede da jeg passerte Myggheim var det betydelig lysere..

Tunge forhold,  OK form
Mildvær og snø/sludd gjorde ikke turen noe lettere, men alt i alt synes jeg det gikk greit. Har som regel slitt med smerter i hendene i tidligere Vasalopp. Dette var fraværende nå. Ryggen har også vært et lite problem ved mye staking, men også den oppførte seg eksemplarisk i dag! Det eneste som ikke var positivt, var at farten nok var litt skrall mot slutten av turen. Det var faktisk en som tok meg igjen, enda jeg staket det jeg var kar om. La gå at han hadde feste, og at det naturligvis går litt lettere i motbakke, men likevel…

Litt sent med staketrening?
Det store spørsmålet er kanskje om det har noe for seg med denne typen trening, med bare to uker igjen til start i Berga By? Jeg tenker at da har jeg hvertfall prøvd! Staketreningen skulle selvsagt vært gjort på rulleski i sommer/høst, og vært vedlikeholdt utover vinteren, men når det ikke gikk så blir det skippertak nå. Treningen ble avsluttet med 25 minutter styrketrening hjemme. Det er muligens ikke overraskende at jeg er sliten nå, men jeg kan love at jeg kjenner det i overkroppen! Med 15 dager igjen til vi står på strek er følelsen relativt god, og jeg gleder meg som en unge til skirennet over alle skirenn.

I morgen er planen en noe lettere langtur, 3 timer skøyting.

image

På Mikkelsbonn var det lyst og fint…

image

Bærum Lions var tidlig på med snekring.

Om TriKarfjell

Eivind Karfjell er en ung og fremadstormende gutt født i 1970. Bor i Asker, gift og har tre barn. Er en ivrig triathlet, skiløper, løper og sykkelrytter som er svært glad i å trene. Driver også et effektivt digitaltrykkeri, Peak Print AS, i Asker.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

