Tung dag i Birkebeinerland

Det lå an til gode tider i dagens Birk, og alt så bra ut på start. Jeg var litt i tvil om jeg hadde lagt på nok klister, og vi hadde ikke gått mange meterene før det ble klart at smørebom nr 2 av 2 mulige var et faktum. Slet meg til Skramstad på det som fortonet seg som de reneste skøyteski. Var egentlig sluttkjørt allerede etter 5 km. Nå er i og for seg ikke det spesielt uvanlig, når jeg tenker meg om, har jeg hatt brytetanker før Skramstad i alle år. På Skramstad var det til alt hell ikke kø på Swix smøreservice, og jeg sto nok ikke stille mer enn et minutt. Herfra hadde jeg OK feste, men gliden var ikke helt i henhold. Formen var dessverre ikke helt i henhold den heller, og det ble rett og slett en svært tung dag i fjellet. Sier meg likevel OK fornøyd med å gå Birken på 3.10 på en dag da ingenting stemte. Kjempet på til siste slutt, på tross av elendig glid ned fra Sjusjøen og når det ble som det ble, kunne jeg ikke gått et sekund fortere. I dag var det forhold til å gå under tre timer. Jeg hadde altså sjansen, men misbrukte den.

Det er et ufravikelig faktum at jeg egentlig aldri har vært i slag i Birken, eller for den saks skyld i hele mars. Noe må gjøres for å være i form på tampen av en lang sesong. Hva som må gjøres må jeg tenke grundig gjennom når sesongen er evaluert. Det som er helt sikkert er at jeg skal gå Birken under tre timer:-)

Om TriKarfjell

Eivind Karfjell er en ung og fremadstormende gutt født i 1970. Bor i Asker, gift og har tre barn. Er en ivrig triathlet, skiløper, løper og sykkelrytter som er svært glad i å trene. Driver også et effektivt digitaltrykkeri, Peak Print AS, i Asker.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Tung dag i Birkebeinerland

  1. Anonym sier:

    You can´t win them all

    th

Legg igjen en kommentar

