Bort med ski, frem med sykler

Det har vært en fabelaktig påske med gnistrende skiføre på Hafjell, og det er på tide å sette sluttstrek for 2011-2012-skisesongen. Ikke det at det blir lenge til neste skitur, det er bare det at neste skitur tilhører 2012-2013-sesongen. Jeg håper å få til en langhelg på Sognefjell i løpet av sommeren og en tur eller to til Torsby før det igjen er snø på Natrudstilen i oktober. Nå er det imidlertid slutt for denne gang, og det er på tide å gå inn i Trondheim – Oslo-bobla.

T-O 2012

Som nevtnt en rekke ganger er det Trondheim – Oslo som er sommerens store mål. Vi er en gruppe fra Asker CK som har som mål å sykle på 16 timer, noe som bør være greit innen rekkevidde.

Min egen grunnform er god, etter en lang og fin skisesong. Det som derimot ikke er så bra er sykkelformen. Når de andre på laget har vært på spinning, syklet ute eller vært på Grand Canaria, har undertegnede «dælja» og gått på ski i de dype skoger. Nå er nok ikke det i seg selv noen krise, snarere tvert i mot, men jeg føler at jeg er litt på etterskudd med tanke på å konvertere fyrstikkbeina fra ski til sykkel.

Treningsdagboka viser at jeg har 456km på sykkel hittil i år, og det kunne nok vært langt verre.  Jeg har også en god del planer for å sykle noen mil, blant annet skal jeg sykle Fra Oslo til Lillehammer sammen med fire andre 11. mai. Det er en tur jeg gleder meg stort til. Den turen får nærmere omtale senere.

Gopro

Har akkurat fått i hus et Gopro kamera, og har testet det en tur med sykkelen. Nå mangler jeg bare å få til å redigere, så kommer det treningsfilmer på løpende bånn her…

Avslutter med noen bilder fra Påsken…

Om TriKarfjell

Eivind Karfjell er en ung og fremadstormende gutt født i 1970. Bor i Asker, gift og har tre barn. Er en ivrig triathlet, skiløper, løper og sykkelrytter som er svært glad i å trene. Driver også et effektivt digitaltrykkeri, Peak Print AS, i Asker.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

