Salomon Trail Tour, et realt terrengløp

image

Salomon Trail Tour i gang
I kveld, i strålende solskinn, gikk startskuddet for det aller første løpet i Salomon Trail Tour. Jeg, og mange med meg, har sett frem til denne terrengløpskarusellen med start og mål på Øvresetertjern i Nordmarka. Det var lovet en skikkelig terrengløype, og det kan jeg skrive under på at det var! Det var rett og slett en tøff løype med rikelig sti og myr. Ikke bare var løypa teknisk krevende, det var også høydemetere i rikt monn. Kort sagt; terrengløp! Dette var utrolig gøy, og jeg kommer utvilsomt tilbake neste mandag:-) Det er også plass til mange flere deltagere enn de drøyt 70 fremmøtte til dagens dyst. Dette er et arrangement med potensiale til å bli stort!

Løypa
Fra start bærer det rett inn i en tøff motbakke på skrå opp slalombakken. Vel oppe bryter den ned til høyre før det igjen bærer opp til venstre. Toppen av denne bakken er etter ca. 700 meters løping. Da er stort sett alle tunge stigninger unnagjort og det bærer nedover på teknisk sti. Etter hvert blir det også skikkelig myrløping, med tildels tung gjørme. Mot slutten stiger det litt igjen før det løpes på teknisk sti rundt Øvresetertjern.

Fint med mulighet for fleksistart
Startordningen gjorde det mulig å ha familiens yngste med i støtteapparatet. Min fortryllende kone, Pia, løp først en runde utenfor konkurranse, mens jeg startet ca. 18.05. Da hadde vi fin tid å ta oss av junior på skift og løpe på skift. Suverent!

Første løper i mål noensinne
På tross av at jeg ikke startet helt først kan jeg nå titulere meg første løper i mål noensinne i Salomon Trail Tour! Moro!
Jeg gjorde nok ikke noe stort løp, men løp kontrollert hele veien, uten å ta noen store sjanser i utforbakkene. Det bør være gode muligheter for å perse neste gang:-) Formen er i klar bedring, og etter å ha vær til massasje tidligere i dag kjennes beina nå bedre enn på svært lenge.

Klasseseier og 5. plass totalt
Årets første seier er et faktum, måtte det bli mange flere:-) Det ble også 5. plass totalt, og jeg sier meg selvfølgelig særdeles godt fornøyd med det!

Fullstendige resultater finnes her.

Her er GPS spor

Om TriKarfjell

Eivind Karfjell er en ung og fremadstormende gutt født i 1970. Bor i Asker, gift og har tre barn. Er en ivrig triathlet, skiløper, løper og sykkelrytter som er svært glad i å trene. Driver også et effektivt digitaltrykkeri, Peak Print AS, i Asker.
Dette innlegget ble publisert i Løpskonkurranser, Uncategorized og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Salomon Trail Tour, et realt terrengløp

  1. engelski sier:

    Ja, det var en krevende og morsom trase. Synd at det ikke var flere som stilte ved start. La oss håper for mer konkurranse neste uke.

  2. supercolumna sier:

    Ja, det får vi håpe. Det gjør det helt sikkert:)
    Eivind

Legg igjen en kommentar

