Setepinne og tannpasta – hånd i hanske?

I går var jeg på G-Sport Asker og hentet den nye carbonsetepinnen til Apexen min. Fikk montert den, og gleden var stor da den viste seg å være akkurat så lang og med så mye setback som jeg trengte. Ikke nok med det; den var også fjærlett! Totalvekta på sykkelen gikk nok ned mange gram!

Ørliten nedtur på vei til jobb i dag
Kastet med på sykkelen i 05.30-draget i dag morges i ren lykkerus. Nedturen var et faktum da sykkelen plutselig ble litt for liten. Hva skjer tenkte jeg.
Har setepinnen sklidd ned? Javisst hadde den det. Stoppet og justerte 3 ganger, men det samme skjedde hve gang. Da jeg kom på jobben tok jeg PCen fatt og googlet problemstillingen. Fikk da flere tips som gikk ut på smøre inn setepinnen/ramma med tannpasta. Det skule visstnok øke friksjonen tilstrekkelig til at setepinnen satt. Da var det bare å ile til butikken å kjøpe tannpasta før hjemturen!

Satt som et skudd
Da var hele problemet løst og på vei hjem fra joben satt setepinnen akkurat som den skulle. Fikk en super tur med noen harde drag innlagt. Formen kjentes også bedre ut enn på lenge.

Konklusjon:
Tannpasta gjør samme nytte som karbonpasta!

Om TriKarfjell

Eivind Karfjell er en ung og fremadstormende gutt født i 1970. Bor i Asker, gift og har tre barn. Er en ivrig triathlet, skiløper, løper og sykkelrytter som er svært glad i å trene. Driver også et effektivt digitaltrykkeri, Peak Print AS, i Asker.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

