Italia på sitt beste

Vi er så heldige å være på plass i Italia, nærmere bestemt Lago Iseo. Iseo er en liten by som ligger ved innsjøen Lago Iseo.
Lago Iseo har, etter sigende, Eoropas største øy i en innsjø. Det er ikke på grunn av store øyer vi er her, men derimot for å kose oss, og for å sykle noen mil på flotte italienske veier og ikke minst bakker! Vi ankom Iseo i 2-draget i går ettermiddag og jeg rakk akkurat å sette sammen sykkelen og lufte den en times tid i går. Så med en gang at dette, som alle andre steder i Italia, var et utmerket område å sykle i!

Sykkeltur mens resten av familien dro på shopping
I dag ønsket jeg meg en litt lenger tur og håpet også å finne en fin bakke. Pia jogget en rask tur før frokost, mens Karl Emil og jeg sløvet i senga. Etter en solid frokost bar det avgårde. Jeg på sykkel, Pia og Karl Emil til «Centro» for å shoppe.
Syklet først noen mil langs innsjøen før jeg oppdaget at alle syklistene syklet opp en bakke. Slang meg med, og det skulle vise seg å være en skikkelig klatring. La merke til at det var malt Culmio Iseo – 11km på asfalten, og forsto etter at jeg hadde dundret forbi en drøss med lokale helter, at stigningen faktisk var på 11km! Kjente at jeg angret litt på utgangsfarten, men det fikk bare stå sin prøve og jeg holdt farten greit oppover. Det var merket for hver kilometer, og etter 8 km var det en topp hvor de fleste ga seg. Deretter gikk det nedover noen hundre meter, før det ble skikkelig bratt! Strava sier 12.3% stigning på slutten og da skjønner jeg at det blir tungt i morgendagens etappe i Giroen, hvor det er duket for hele 18% på det bratteste!

Til toppen
Jeg kom meg greit til topps og vel oppe var det malt arrivo på asfalten. Hadde en flott tur ned også. Italia er rett og slett et flott land å feriere i, og ikke minst sykle i!

Her er GPS-spor

her er noen bilder jeg tok(med telefon…) på dagens tur:

Om TriKarfjell

Eivind Karfjell er en ung og fremadstormende gutt født i 1970. Bor i Asker, gift og har tre barn. Er en ivrig triathlet, skiløper, løper og sykkelrytter som er svært glad i å trene. Driver også et effektivt digitaltrykkeri, Peak Print AS, i Asker.
Dette innlegget ble publisert i Italia mai 12 og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

