Nedtur ved Randsfjordens bredder…

image

Alt lå til rette for en knalldag på sykkelen under lørdagens Randsfjorden Rundt, etterfulgt av sykkel hjem til Asker. Været var fantastisk, det hersket god stemning på bussen til Brandbu og alle gledet seg til 25 flotte mil på sykkel! Det eneste som ikke var helt i henhold var at jeg våknet med hodepine og litt tunge bein. Nå er det  forsåvidt ikke uvanlig at undertegnede føler seg elendig før konkurranser, det være seg i sykling, løping eller langrenn. Jeg var derfor ikke nevneverdig bekymret, men jeg kjente allerede da jeg syklet til Risenga for å ta bussen, at beina var uvanlig tunge. Tenkte likevel at alt blir bedre bare vi kommer i gang og får noen mil i beina. Jeg har nok tilgode å gå Birken uten å ha bestemt meg for å bryte lenge før Skramstad, for så å få det bedre etterhvert. Regnet med at alt ville ordne seg denne gangen også… Det skulle imidlertid bli relativt tidlig klart at dette var den kroppen jeg hadde å kjøre med. Altså ingen verdens ting å kjøre med!

Fikk kjørt rulle noen timer likevel
På tross av en kropp som ikke ville satt jeg i rulla de første timene, men etter ca 2.30 følte jeg meg rett og slett uvel og slapp meg ned i sekken. Bestemte meg allerede da for å droppe sykkelturen til Asker etter målgang. Trillet rolig til mål i sekken og var så heldig å få skyss hjem.

Hva er/var galt?
Jeg har flere gode forslag til hva som kan være årsaken til nedturen, og den mest sannsynlige er rett og slett allergi. Jeg velger å klamre meg til håpet om at formen er inntakt, men at jeg bare hadde en dårlig dag pga pollenplager. Dersom det ikke skyldes allergi, men formsvikt, kan jeg like gjerne vinke farvel til Trondheim – Oslo med en gang. Selv om jeg tror det handler om en dårlig dag, er det ikke fritt for at usikkerheten er stor akkurat nå. Har valgt å ta to dager helt uten trening og en lett joggetur i skogen på 45 minutter nå i kveld. Følte meg fortsatt slapp og utilpass og nå vet jeg at det er allergirelatert.

Landeveisbirken neste
Denne uka blir rolig, før jeg prøver meg i Landeveisbirken på søndag. Der blir det å trille rolig i gang og føle meg litt frem. Hvis det fungerer litt bedre, blir det Mjøsa Rundt helgen etter. Hvis det derimot ikke fungerer henger Mjøsa Rundt og ikke minst T-O i en syltynn tråd…

PS: Det byr meg i mot å skrive negative innlegg, men dette måtte ut!

 

image

Om TriKarfjell

Eivind Karfjell er en ung og fremadstormende gutt født i 1970. Bor i Asker, gift og har tre barn. Er en ivrig triathlet, skiløper, løper og sykkelrytter som er svært glad i å trene. Driver også et effektivt digitaltrykkeri, Peak Print AS, i Asker.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

