I gang med mosjonering

Etter tre suverene uker på Svenskeskysten, har hverdagen innhentet meg og jeg har så smått begynt å mosjonere. Det vil si, jeg har jo mosjonert bittelitt i ferien også. Jeg har faktisk jogget en tur ca. hver tredje dag. Like fullt har jeg, tradisjonen tro, gått opp 4-5 kilo i løpet av de drøye tre ukene med ferie. Formen er, som vanlig, satt kraftig tilbake! Alt er mao som det skal være. Det som imidlertid ikke er som det skal, er høyre skulder. Den har en hang til å smette ut av ledd i hytt og pine, og særlig når den kommer i vann! Var på Volvat rett før ferien, og der ble det antydet operasjon nå i starten av august. Senere i dag er det klart for MR, og det er foreløpig holdt av operasjonstid neste onsdag. Dersom det blir operasjon, vil det få store konsekvenser for formen, i det jeg må ga med armen i fatle i 6 uker! Det kan ta så lang tid som 3-6 måneder før jeg kan drive aktiv idrett. Det store spørsmålet er derfor: Kan jeg klare meg uten operasjon, og heller ha skulder ut av ledd med jevne, stadig kortere mellomrom, eller er det bare å hoppe i det nå? Det finnes jo viktigere ting en trening og konkurranser. Jeg klarer fint å gjøre jobben min uten å få skulderen ut av ledd. Det går også rimelig greit i det dagilge familieliv, med unntak av båtliv og bading som ikke akkurat er hånd i hanske med skulderen på snei…

I påvente av en endelig avgjørelse i saken mosjonerer jeg ufortrødent videre, men Birkebeinerrittet går nok uten meg uansett. Så hvis noen har bruk for et startnummer til Birken selges det til pålydende:)

Om TriKarfjell

Eivind Karfjell er en ung og fremadstormende gutt født i 1970. Bor i Asker, gift og har tre barn. Er en ivrig triathlet, skiløper, løper og sykkelrytter som er svært glad i å trene. Driver også et effektivt digitaltrykkeri, Peak Print AS, i Asker.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

