Månedlig arkiv: september 2012

På forfot i terrenget med Fivefingers Spyridon

Gjennombrudd i barfotløpingen Denne uken har vært meget lovende med tanke på løping med sko uten demping. Jeg har hatt tre økter på tredemølla og en økt i terrenget med de nyinnkjøpte Fivefingers Spyridon. Dette er terrengmodellen til Fivefingers. De … Les videre

Publisert i Uncategorized | Legg igjen en kommentar

Sjusjøen 26/9-12

Måtte bare dele dette bildet fra webkameraet på Sjusjøen langrennstadion. Ja da, jeg vet at det smelter igjen, men nå er det ikke lenge igjen til vi går på ski…

Publisert i Uncategorized | Legg igjen en kommentar

Monsteruke i tekst og bilder

Mange timer i uke 38 Nok en uke er historie og for mitt vedkommende ble det en uke med mye trening, men fremdeles blir veldig mye av den gjennomført i sone 0.5 i beste fall. Det er altså ikke så … Les videre

Publisert i Treningsuka | Merket med , , , | 2 kommentarer

Kortfilm fra Hafjell

I dag har jeg vært en liten tur i fjellet og deler av turen ble til alt overmål fanget på film. Fjellet er jo fantastisk på denne tiden av året.

Publisert i Uncategorized | Legg igjen en kommentar

Snøen som falt i fjor: Drømmedag på skøyteski i Vestmarka

Måtte bare ta frem dette fra 12. januar vinteren 2012. Ikke lenge til den kalde fine tida er her nå:   I dag var det progressiv langtur skøyting som sto på programmet.  Planen var å gå tre timer, hvor første … Les videre

Publisert i Uncategorized | Legg igjen en kommentar

Nattlige kramper, noe å gjøre med?

Hva hjelper mot nattlige kramper? Jeg får sjelden eller aldri kramper under trening eller konkurranse, men derimot på nattestid er jeg relativt plaget med kramper i lår. Det er spesielt skreddermuskelen som ofte velger å trekke seg kraftig sammen og … Les videre

Publisert i Uncategorized | Merket med | 7 kommentarer

Nok en uke uten for mange spørsmål om egen trening, men her er treningsuka:)

Mandag: 1) 0.20 på mølla før jobb 2) 4×4 på rulla Tirsdag 1) 0.20 på mølla før jobb 2) 0.45 rolig på rulla Onsdag 1) 0.20 på mølla 2) 6×4 minutter skigangintervall Torsdag 0.30 på sykkel ute! Fredag 0.50 gang/jogg/skigang … Les videre

Publisert i Uncategorized | Merket med | Legg igjen en kommentar