Rulleskiteknikk del 1 – Bremsing

Audun Laugaland fra Team United Bakeries har laget en video om bremsing på rulleski. Det er vel strengt tatt ikke verdens mest imponerende filmkvalitet, men ikke desto mindre viser han oss tre forskjellige måter å bremse på. Personlig foretrekker jeg å ikke bremse, ettersom det sliter voldsomt på hjulene. Hvis man går mye på rulleski og ploger i utforbakkene, må man fort skifte hjul/ski et par ganger i året! Det er jo sånn at det er hjulene som koster på rulleskiene, slik at prisen for nye hjul ligger veldig nære et helt nytt skipar. Etter at jeg for noen år siden «sluttet» å bremse har jeg nå et rulleskipar i flere år før jeg bytter. Det medfører at er veien så bratt at det er overveiende sannsynlig at det ender med ploging, så er det for bratt. Det hender selvsagt at jeg bremser, men så langt det er mulig unngår jeg det.

Da er det bare å komme seg ut og prøve teknikkene. Vis forsiktighet! Husk det er hakket vondere å falle på rulleski enn på vanlig ski.

Om TriKarfjell

Eivind Karfjell er en ung og fremadstormende gutt født i 1970. Bor i Asker, gift og har tre barn. Er en ivrig triathlet, skiløper, løper og sykkelrytter som er svært glad i å trene. Driver også et effektivt digitaltrykkeri, Peak Print AS, i Asker.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

