4 topperstur som ble 3 toppers

image

Vakker utsikt fra hytta i 9-draget i morges

Dagens tur var planlagt å være en firetopperstur hvor fjelltoppene Slåseterfjell, Nevelfjell, Reinsfjell og Hafjelltoppen inngikk. Fottøyet var selvsagt Fivefingers Spyridon og turen var estimert til ca to og en halv time! Ja, det var litt vel optimistisk og da jeg hadde vært ute i litt over to timer og så at det var godt over en time igjen, så jeg meg nødt til å varsle familien. Familieråd ble holdt som telefonmøte, og løsningen ble og møtes på Pellestova for lunsj. Det betød at Hafjelltoppen som siste topp på lista måtte kanselleres. Turen ble likevel på nesten 3 timer, som er det desidert lengste jeg har løpt med Fivefingers. Skoene var perfekte og jeg hadde/har ingen vondter. Tror nok jeg har kjøpt mitt siste løpeskopar med støtte. Det er mulig at det fremdeles blir noen par med lett demping, f.eks Nike Free, men der går også grensen!

Her følger noen bilder jeg tok på min fantastiske ferd mot Pellestova.

image

Bilen full av is… det går mot vinter:)

image

Gudbrandsdalen sett fra toppen av Kringelåsløypa.

image

På vei opp mot Slåseterfjell er det vakkert mot Pellestova med sæterene i forgrunnen.

image

image

Rim på bakken, men føttene er varme og gode på tross av at de var våte. Føles som om sirkulasjonen øker med Fivefingers.

image

Slåseterfjell, 1066 moh. Dagens første topp i strålende vær:)

image

Topp nummer to, Nevelfjell 1089 moh. Nevelhytta ligger badet i sol. Til høyre på bilde skimtes Nevelvatn.

image

Toalettet ved Blautmyra er godt å ha….

image

Reinsvann sett fra Ytre Reina, kan det bli vakrere?

image

image

På vei opp mot Reinsfjell 1066moh. Reinsvann badet i sol.

image

image

image

På toppen av Reinsfjell 1066 moh. Bildet viser Nevelfjell i horisonten.

image

En nydelig tur i nydelig vær ble, som seg hør og bør, avsluttet med en nydelig måltid på Pellestova. Rømmegrøt med spekemat:)

Om TriKarfjell

Eivind Karfjell er en ung og fremadstormende gutt født i 1970. Bor i Asker, gift og har tre barn. Er en ivrig triathlet, skiløper, løper og sykkelrytter som er svært glad i å trene. Driver også et effektivt digitaltrykkeri, Peak Print AS, i Asker.
Dette innlegget ble publisert i Fjelltur og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

