Fraløpt, frasyklet og ydmyket

Rast på bensern ved Klokkarstua som nok undertegnede trengte vesentlig mer enn Rapha-Geir…

I løpet av under et døgn er jeg blitt krenket på det groveste. Ikke bare har jeg fått «tjeideng» og blitt utklasset på intervalltrening innendørs på Bislett med Team NPRO, jeg har også fått en sykkelleksjon av Rapha-Geir.

La oss starte på Bislett. Etter to måneders «skadeavbrekk» (har jo trent alternativt da..), var jeg endelig klar for en real løpeøkt med Teamet, trodde jeg. På planen sto intervall innendørs på Bislett. Det blir supert tenkte jeg, intervall er jo vanligvis en av mine bedre økter. Det skulle bli en heller hard affære…

3 – 2 – 1 minutter med 1 minutts pause x 6 progressivt!
Ja du leste riktig, 18 drag totalt. Det første skulle gå i 10 km fart og så var det bare å øke etterhvert! Ja, det skal jeg hilse å si ble økning…  Dette ble akkurat så tungt som det måtte bli. Tjeideng var et faktum og beina var tunge som bly. OK, tatt i betraktning at dette var første skikkelige løpsøkt på noen måneder, og at sist gang jeg løp på bane må ha vært sent på 80-tallet, var det nok ikke verre enn foeventet. Problemet var bare at jeg skulle sykle Tofterunden  på 10 mil med Rapha-Geir dagen etter!

Tofterunden i nydelig høstvær er fantastisk, uansett form. Det skal dog nevnes at det var ørlitegrann kaldt, og faktisk litt is på veien et par steder. Det verste stedet var heldigvis i en motbakke, så alt gikk fint rent sikkerhetsmessig. Formmessig gikk det alt annet enn fint og Rapha-Geir lå ca. 250 meter foran meg hele tiden. Beina var rett og slett stokk stive samme hvor sakte jeg syklet. Det er greit at jeg hadde vært på hardtrening kvelden i forveien og at formen generelt er skrall, men å bli til de grader avkledd på en superrolig langtur da gitt. Det må også legges til at det ikke bare skyldes min form at Rapha-Geir måtte vente en del på meg. Rapha-Geir har bra trykk i pedalene også, la det være helt klart!  Det ble, takket være strålende solskinn, en fin sykkeltur. Her er Tofterunden Garmin Connect 

Nå har jeg reist til fjells for å slikke mine sår og forsøke å komme sånn nogenlunde til hektene igjen. Håper selvsagt også på å få testet skiene. I skrivende stund snør det lett på Hafjell.

Om TriKarfjell

Eivind Karfjell er en ung og fremadstormende gutt født i 1970. Bor i Asker, gift og har tre barn. Er en ivrig triathlet, skiløper, løper og sykkelrytter som er svært glad i å trene. Driver også et effektivt digitaltrykkeri, Peak Print AS, i Asker.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

