Løpeguru McDougall til Skavlan, sannsynligvis med Luna Sandals på beina

Netthandel i ørska etter McDougall-foredrag på Månefisken
Ikke før hadde den godeste Christopher McDougall i innledningen til foredraget – The naked truth – slengt sandalen sin på gulvet, så hadde jeg klare tanker om at jeg trengte et par sånne. Når mannen som har revolusjonert, i alle fall mitt løperliv, forteller at han løper i timer med disse sandalene, tar det ikke mange sekundene før det rykker i netthandelsfoten! I morgentimene i dag var sandalen sporet opp på nett og ikke lenge etter var den impulsdrevne sandalhandelen et faktum. Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet, først i påvente av at den skal bli produsert, så i påvente av at post etc skal få somlet dem hit.

McDougall gjester Skavlan i morgen og det er noe du bør få med deg! McDougall er en karismatisk løpeguru som det virkelig er underholdende å høre på.

Hva er så dette for en sandal?

Luna Sandal original. Prisen starter på beskjedne 50$, hvis det kan erstatte langt dyrere løpesko gjør det jo ikke noe…

 Sandalen det er snakk om er Luna Sandal, som er designet av ingen ringere enn selveste Barefoot Ted, en av hovedpersonene i boka til McDougall – Født til å løpe. Gårdsdagens foredrag av McDougall ble innledet med en historie om Barefoot Ted og disse meget enkle sandalene som etter sigende skal være fortreffelig både til løping og fritidsbruk.

Nå var det vel neppe tilfeldig at han pratet om Luna Sandals, selv om han, så vidt jeg hørte, ikke nevnte merkenavnet. Ikke helt umulig at han har interesser i Sandalene, selv om jeg må understreke at jeg ikke aner om så er tilfelle.

Lot meg lett lure
Lettlurt jeg? Ja kanskje, men jeg er veldig med på tesen om at det er naturlig å løpe med så lite demping og støtte som mulig, og aller helst helt barbeint. Mennesket har jo utvilsomt løpt i noen millioner år før høyteknologiske løpesko ble oppfunnet.  Jeg kom plutselig til å tenke på at jeg faktisk løper så godt som hver dag nå! Det har jeg ikke kunnet gjøre siden 80-tallet. Tilfeldig? Ikke vet jeg, men jeg vet at jeg ikke tror det minste på tilfeldigheter…

Sjekk ut lunasandals.com for info om modeller og priser.

Det vil selvsagt bli behørig omtalt her på bloggen når jeg mottar de flotte sandalene, og jeg får tatt dem i bruk. Får bare håpe det fremdeles er bart på veiene når de ankommer Asker:)

Om TriKarfjell

Eivind Karfjell er en ung og fremadstormende gutt født i 1970. Bor i Asker, gift og har tre barn. Er en ivrig triathlet, skiløper, løper og sykkelrytter som er svært glad i å trene. Driver også et effektivt digitaltrykkeri, Peak Print AS, i Asker.
Dette innlegget ble publisert i Barfotløping og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

