Med Funbeat Träningssajten som våpen

Skepsisen var selvsagt stor da jeg av treningskompiser i Team NPRO 2 ble oppfordret til å bruke Funbeat.se til å registrere og dele treningen min. Jeg hadde, på strak arm, en rekke gode grunner til å ikke gjøre det. Grunner som f.eks Jeg bruker jo Olympiatoppens treningsdagbok og er fornøyd med det, der er det så lett å importere direkte fra Garmin, Jeg har jo ført treningsdagbok i alle år osv….. Jeg var likevel nysgjerrig nok til å skaffe meg en konto hos Funbeat.se, og laste ned mobilappen. Nå er det gått et par måneder, og det er på tide å ta en titt på hvilke viderverdigheter som skjuler seg på funbeat.se.

Funbeat – Träningssajten

 

Hva er så Funbeat? Funbeat er en treningsapp/treningdagbok/nettsamfunn som i normalutgave er gratis. Den kan brukes på nett, eller lastes ned som app på mobilen. Appen har også GPS-funksjon, som vel alle treningsapper har. Det finnes også em premium-versjon, men jeg har kun brukt gratisutgaven og for den gjengse mosjonist vil jeg si at det holder i lange baner.

Hva er bra med Funbeat?
Det jeg likte umiddelbart er at man kan importere økter direkte fra Garmin. Noe av grunnen til min iboende skepsis før jeg prøvde dette var jo nettopp at jeg ikke visste at dette var mulig. Det er altså mulig, og ikke bare mulig, det er også såre enkelt.

En av grunnene til at vi begynte å bruke funbeat var at det er mulig på en lettvin måte å dele treningen enten med venner, eller med alle som vil se. Dette fungerer helt topp, og det er uten tvil motiverende å se hva venner/konkurrenter legger ned av trening! Dette med deling er faktisk noe jeg savner med Olympiatoppens treningsdagbok.

Funbeat ble startet i 2005, og har i dag over 170 000 registrerte brukere. Jeg antar at 169 000 av dem er svenske….
Funbeat har i grunn det meste av rapportering, treningplanlegging, grupper og bloggmuligheter. Kort sagt en nokså komplett treningsside/app.

Har jeg i det hele tatt noe å utsette på Funbeat?
Personlig sitter jeg med en følelse av litt høy fitnessfaktor. Bruker man f. eks. Olympiatoppens dagbok, kan den tilpasses meget spesifikt til din idrett. Det kan kanskje Funbeat også, men mitt inntrykk er at det mangler litt på akkurat det.

Sammenligner man derimot med Sportstracker, Runkeeper el. vil jeg si at Funbeat er helt på høyde, eller mye bedre enn de jeg har brukt tidligere.

Konklusjon:
Er du på jakt etter et motiverende nettsamfunn fungerer Funbeat.se utmerket.

Lurer du på om det er noe for deg? Registrer deg og prøv! Det er gratis:)

 

Om TriKarfjell

Eivind Karfjell er en ung og fremadstormende gutt født i 1970. Bor i Asker, gift og har tre barn. Er en ivrig triathlet, skiløper, løper og sykkelrytter som er svært glad i å trene. Driver også et effektivt digitaltrykkeri, Peak Print AS, i Asker.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

