Hvorfor alle burde føde på Bærum Sykehus

Stolt trebarnsfar
For et par uker siden fødte min kone ei jente på Bærum Sykehus. Grunnet at min kone er lettere tilårskommen, var det på forhånd bestemt at fødselen skulle settes i gang på termin. Det er mulig avgjørelsen også var påvirket at at forrige mann kom 16 dager på overtid…  Det å sette i gang en fødsel på en «slow starter» skulle vise seg å ikke gå så raskt som vi hadde håpet, og vi fikk derfor god anledning til å bli kjent med ganske mange av de ansatte på Fødeavdelingen. Både leger og jordmødre kom og gikk, uten at lille Ella gjorde det minste tegn til å ville ut av mors mave.

Ella to timer gammel.

Innlagt fredag morgen, Ella kom søndag kveld…
Vi var selvsagt informert om at igangsettelsen kunne ta et par dager, men vi tenkte nok at det ikke ville gjelde oss…. Vi var altså på fødeavdelingen fra kl 10 fredag, til kl. 20.00 søndag kveld, og jeg kan med hånden på hjertet si at vi i løpet av denne tiden hadde utelukkende positive opplevelser med avdelingen. Faktisk var vi de eneste på føden store deler av tiden, og vi ble fulgt opp til fingerspissene av et til de grader forekommende personale. Snakk om å få suveren service! Vi følte hele tiden at vi var i de aller beste hender og at fagkunnskapen var skyhøy hos både jordmødre og leger.

Godt sammenligningsgrunnlag
Ettersom dette var mitt tredje barn, og det andre som er født på Bærum, er det på det rene at jeg har flere barn enn gjennomsnittet, og det er sannsynlig at jeg har vært med på fødsler på flere sykehus enn gjennomsnittet. Vi kan altså slå fast at jeg har bittelitt bred erfaring på området.

Bærum vårt førstevalg
Nå er det mye som tyder på at dette var vårt siste barn, ref min kones tidligere omtalte alder, men dersom det mot alle odds skulle bli aktuelt med flere fødsler er jeg ikke et øyeblikk i tvil om at det skulle skjedd på Bærum Sykehus! Hvorfor ikke flere velger Bærum og nærmest får alt servert på senga fremfor å stå i kø ved buffeten på Ullevål er for meg et mysterium!

Tusen takk til Fødeavdelingen ved Bærum Sykehus for fantastisk støtte og oppfølging da vår kjære Ella kom til verden 25/11-12.

PS: Da Ella var vel ute bar det opp til familierom. Vi ble gjort oppmerksom på at ved å velge familierom måtte vi regne med litt mindre hjelp enn det man får på barsel. Ja det skal jeg hilse og si! Hvis det skulle være noe å utsette på oppholdet der, måtte det heller være for mye oppfølging! Tusen takk til alle på Barsel også!

Om TriKarfjell

Eivind Karfjell er en ung og fremadstormende gutt født i 1970. Bor i Asker, gift og har tre barn. Er en ivrig triathlet, skiløper, løper og sykkelrytter som er svært glad i å trene. Driver også et effektivt digitaltrykkeri, Peak Print AS, i Asker.
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

